Vernieuwde website en werkafspraken apps MCC Omnes live

MCC Omnes is een medisch coördinatiecentrum dat eerstelijnsdiagnostiek voor huisartsen verzorgt, voor zover zij dit niet zelf in de huisartsenpraktijk uitvoeren. Tot het pakket behoren laboratorium- en beeldvormende diagnostiek, functieonderzoek en diagnostische scopiëen. Orbis Medisch Centrum in Sittard-Geleen voert de diagnostiek uit. In dienstverleningsovereenkomsten worden toegangstijden in het ziekenhuis, kwaliteitseisen en kostprijzen vastgelegd. MCC Omnes bevordert de samenwerking tussen zorgprofessionals in de Westelijke Mijnstreek in Limburg. Ook staat het bedrijf voor vernieuwing en verbetering in de zorg.
 
MCC Omnes maakte al gebruik van het FMCC RTA app aanbod. De app Werkafspraken MCC Omnes is hiervan het resultaat. In de app staan regionaal geldende afspraken voor huisartsen, specialisten en doktersassistentes. Om de service richting de doelgroepen uit te breiden, heeft MCC Omnes ervoor gekozen om haar website te vernieuwen. Ook de al bestaande wie-is-wiegids (het Smoelenboek) is verder ontwikkeld en geïntegreerd in het systeem. De gebruikers van het Smoelenboek hoeven nu nog maar één keer in te loggen om de contactgegevens in te zien. Ook is het nu mogelijk om op een makkelijke manier contactgegevens te wijzigen en een foto toe te voegen.
Vooral de huisartsen vinden het prettig dat zij de werkafspraken nu op een gemakkelijke manier kunnen bekijken. Zelfs als zij op huisbezoek zijn, kunnen ze via hun smart phone altijd de meest up-to-date afspraken inzien. De huisartsassistentes maken voornamelijk gebruik van de werkafspraken op de website om protocollen, instructies en gebruikerstips in te zien. Deze afspraken werden eerst op papier toegestuurd. Dit kostte veel tijd en geld.
 
Het voordeel van één content managementsysteem voor de website en de app is dat informatie slechts eenmaal ingevoerd hoeft te worden. De gegevens worden dan zichtbaar op de website en in de app. Dit geldt voor de werkafspraken, het Smoelenboek en de nieuwsitems. De content manager bespaart hiermee tijd en kan er zeker van zijn dat op beide communicatiekanalen dezelfde informatie wordt gegeven. Het systeem is gemakkelijk te bedienen en de content manager heeft zelf veel mogelijkheden voor het inrichten van de menu’s.
 
Heeft u ook belangstelling voor een dergelijke app en/of website? Neem dan contact met ons op.